Проблем с акрилен лак

Раздел за техники при изработка, боядисване и финишинг на модели
Отговори
Mitkov
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 200
Регистриран: 21 ное 2016, 07:08
Местоположение: Лом, Монтана

Проблем с акрилен лак

Мнение от Mitkov » 09 фев 2018, 07:02

Случи ми се нещо странно! Използвах акрилен гланцов лак на Миг Хименез. След като нанесох смивка по разшивката, с леко напоен в емайлов разредител тампон започнах да почиствам излишното. И за лош късмет, лака започна да става на топчета и да пада! Някой имал ли е такъв проблем?
Митко Митков (Mitkov)
Потребителски аватар
Vesselin
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 372
Регистриран: 01 дек 2006, 16:56
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Vesselin » 09 фев 2018, 08:57

Имах такъв проблем с лак на Валехо, а Хименез преопакова техните продукти. Много са калпави и вече за лакове ползвам само Gunze, като предпочитам C серията с тъмносиния етикет.
Веселин Найденов

e-mail: v_naidenov@abv.bg
skype: vesonai
Facebook: Veselin Naidenov
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 1883
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica » 09 фев 2018, 09:57

Mitkov написа:
09 фев 2018, 07:02
Случи ми се нещо странно! Използвах акрилен гланцов лак на Миг Хименез. След като нанесох смивка по разшивката, с леко напоен в емайлов разредител тампон започнах да почиствам излишното. И за лош късмет, лака започна да става на топчета и да пада! Някой имал ли е такъв проблем?
Кофти работа.
И аз напоследък се хващам, че ползвам все повече продуктите на Дедо Гънзе с тъмносиния етикет (тия дето миришат хуууубаааавооооо..... )
Светослав Цанков
Изображение
Ssasho0
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 523
Регистриран: 04 юни 2012, 10:06

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Ssasho0 » 09 фев 2018, 11:11

Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! Ако искаш лакът да не се разтваря от съответния разтворител ползвай емайл или полиуретанов и смивка с акрилен разтврител. Странно е ставането "на топчета" , обикновенно е "на парцали" :D . Аз също предпочитам продуктите на Tamiya или Gunze пред почти всички други, все пак за лак, особено гланццов ползвам само 2К на Zero Paints, горещо го препоръчвам!
Александър Крантев
e-mail: akrantev@abv.bg
FB: Alexandar Krantev
Изображение
Mitkov
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 200
Регистриран: 21 ное 2016, 07:08
Местоположение: Лом, Монтана

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Mitkov » 09 фев 2018, 12:13

Ssasho0 написа:
09 фев 2018, 11:11
Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! Ако искаш лакът да не се разтваря от съответния разтворител ползвай емайл или полиуретанов и смивка с акрилен разтврител. Странно е ставането "на топчета" , обикновенно е "на парцали" :D . Аз също предпочитам продуктите на Tamiya или Gunze пред почти всички други, все пак за лак, особено гланццов ползвам само 2К на Zero Paints, горещо го препоръчвам!
До сега съм ползвал гланцовия Mr.Hobby, светлосиня етикет и никога не с е скапвал от емайлов разредител.Сатена на Миг много ми хареса, но от гланца съм разочарован. Единствения плюс е, че няма мирис.
Митко Митков (Mitkov)
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 1883
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica » 09 фев 2018, 14:50

Ssasho0 написа:
09 фев 2018, 11:11
Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! ...
Сашо, аз моите модели ги мажа с Future (разбирай акрилен лак) преди да им налепя декалите. След това слагам ваденките, минавам още една ръка "бъдеще" и отгоре пардаша смивка, която си правя сам от емайлни бои, разредени с АМВ. Като засъхне гадостта - избърсвам с парцалче, хартишка или клечка за уши (според повърхноста), напоено с АМВ. Досега не ми се е случвало да стане реакция с акрила. :?
Светослав Цанков
Изображение
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 1883
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica » 09 фев 2018, 14:51

Academica написа:
09 фев 2018, 14:50
Ssasho0 написа:
09 фев 2018, 11:11
Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! ...
Сашо, аз моите модели ги мажа с Future (разбирай акрилен лак) преди да им налепя декалите. След това слагам ваденките, минавам още една ръка "бъдеще" и отгоре пердаша смивка, която си правя сам от емайлни бои, разредени с АМВ. Като засъхне гадостта - избърсвам с парцалче, хартишка или клечка за уши (според повърхноста), напоено с АМВ. Досега не ми се е случвало да стане реакция с акрила. :?
Светослав Цанков
Изображение
Отговори

Върни се в “Техники при изработка, боядисване и финишинг / Modeling technics, Painting & Finishing”